Aktuellt i Ingå

Samlingspartiets vårmöte i Ingå samlade ett stort antal medlemmar för att diskutera föreningens verksamhet, aktuella kommunalpolitiska frågor och framtidsutsikter. Det var glädjande att se så många hitta till mötet och delta aktivt i diskussionerna.

"...I början av fullmäktigeperioden har åsikterna särskilt delats kring planerna på ett stålverk – både i fullmäktige och bland kommuninvånarna. Det är viktigt att stora frågor diskuteras öppet och att man också vågar vara oense. I en demokrati är det naturligt att olika åsikter möts.

Ingå kommunfullmäktige sammanträdde i går, måndagen den 2 februari 2026. Under mötet fattades flera beslut som är viktiga för kommunens framtid, och man förde diskussioner om genomförandet av strategin samt om kommunens ledning.